| דף הבית | אודותינו | משאבי אנוש וארגון | בוגרים | מרכז מבקרים | להרשמה | גלעד לזכרם |
| French | English |


דבר המנהל
על הפנימייה
משנה חינוכית
צוות חינוכי
חוגים
בית ספר ערב- מרכז לימון
גלריה
הפנימייה הישראלית-צרפתית
להרשמה לפנימייה הישראלית-צרפתית
שנת שירות ומורות חיילות
תרבות בפנימייה
שבתות בכפר
מסע לאתיופיה 2014
סרטון תדמית
להרשמה לפנימייה הכללית (חילונית)
Школа-интернат Микве Исраэль
כתבות

 

הצוות החינוכי

 

 

הקבוצה

 

 

 

הפנימייה

 

 

מדריך/כה

 

הצוות הצעיר

 

כיתה ט+י

 

 

רגב מערב

 

 

עומרי

דנה

 

מורה חיילת :

אורי

שנת שירות :

מאי ועומר

 

כיתה יא + יב

 

 

רגב מזרח

 

צהיינש

אנסטסיה

ברוך

מורה חיילת :

חגית

שנת שירות:

אליה ושקד

 

כדורגלנים

 

 

הלפרין

 

 

פבל

ג'ולי

 

שנת שירות:

ניר ונעמי

 

צרפתים-ישראלים

 

מלכין

 

 

ג'רימי

טטיאנה

תדהר

 

 

שנת שירות:

רומי וישי

 

תפקיד המדריך

 

המדריך חייב להוות דוגמה אישית לחניכיו ותפקידיו מורכבים ומגוונים:

 

   א.         המדריך כמחנך- העשרה והרחבת הדעת:

במסגרת תפקידיו של המדריך עליו לגלות ידע בתחומים שונים, לפעול להרחבת דעתם של החניכים, הגברת ערנותם לסוגיות חיים שונות, ולהעשרת עולמם התרבותי. זאת יעשה באמצעות פעילויות שונות - קבוצתיות / פרטניות וכן דרך ניהול חיי היום יום , שיחות אישיות, חיזוקים חיובים והעצמת החניך.

 

   ב.         המדריך כ"סמכות"- שמירה על הסדר והמשמעת:

החניכים מצפים לכללים ברורים, המייצגים את הנורמות החינוכיות הנהוגות בכפר הנוער, ולשמירה עקבית על קיומם. על המדריך לדאוג להגדרה ברורה של הכללים הנהוגים במקווה ישראל, אני רואה בכך תנאי הכרחי לגיבושה והצלחתה של הקבוצה ולתפקודו התקין של הפרט והקבוצה.

 

    ג.          המדריך כמטפל – רווחת התלמיד ומענה לבעיותיו:

תפקידיו של המדריך לשמש אוזן קשבת לחניכיו ולהיות ער לבעיותיהם המשתנות. המדריך אמור לשקול ולשלב בין הגישה הרגשית לבין הגישה השכלתנית ולפעול בשיתוף ותוך כדי ייעוץ עם העובדת הסוציאלית.

 

   ד.         המדריך כהורה – מעורבות  ושותפות:

בדומה להורה, על המדריך להיות מעורב בכל תחומי חיי החניך: מצב לימודי, חברתי, אישי ועוד.

לשם כך על המדריך לא להסתפק בתפקוד "לפי הספר", אלא לשאוף ליצירת תא משפחתי, שבו יהיה שותף ומעורב בכל התחומים היומיומיים השוטפים של חניכיו.

 

   ה.         המדריך כמנהיג מעצב:

אחת התכונות המרכזיות להצלחת בהדרכת בני נוער, היא מנהיגותו של המדריך. המנהיגות באה לידי ביטוי בדוגמה אישית, הקניית ערכים, שינוי הרגלי התנהגות והקניית נורמות חברתיות.


עיצוב: עצם הרעיון