| דף הבית | אודותינו | משאבי אנוש וארגון | בוגרים | מרכז מבקרים | להרשמה | גלעד לזכרם |
| French | English |


לאתר הרשמי
דבר מנהלת
מנהלי המדור הכללי לדורותיו
מידע כללי על ביה"ס
לוז בית ספרי
קיימות
רציונל
תהליך הכנסת השינוי
הקיימות בבית הספר
קישורים
סיכום תשע"ה בקיימות
תוכנית שחק ירוק תשע"ו
שכבות
חטיבת ביניים
המסע לפולין
משלחות חו"ל - Youth Exchanges
תוכניות ופרויקטים
הכלת תלמידים
האחר הוא אני
מועצת תלמידים
אירועים תשע"ד
אירועים תשע"ה
אירועים תשע"ו
מכתבי הערכה ופרסים תשע"ד
מכתבי הערכה ופרסים תשע"ה
מכתבי הערכה ופרסים תשע"ו
ועד הורים מוסדי
גלריות - Gallery
גלריה תשע"ו 2016 Gallery
תמונות מחזור -Yearbook Pictures
מרוץ ניווט לזכרו של יונתן עברון

 

 

הקיימות בבית הספר

 

התחום החינוכי: ציוני, ערכי וחברתי

  • נבנתה תוכנית לקיימות ע"י אפרת הנדלסמן, רכת מקצועות המדעים ורכזת קיימות בית הספר.
  • איסוף הנייר הקיים הורחב לחדרי כיתוב חט"ב ויערך מעקב השוואתי לאורך זמן.
  • כיתות ז' יפעלו לניקוי נחל איילון בשותפות עם "פארק איילון- אריאל שרון".
  • תלמידי כיתות ז' יקיימו בט"ו בשבט בחירה "במקוה ישראל בוחרים את הפרח של המדינה". נערכו שיעורים בנושא שמירת פרח הבר- עבר הווה עתיד". התלמידים יגישו עבודת על פרחי א"י,תוקם תערוכה ויתקיימו בחירות בין התלמידי, ההורים והמורים.
  • בעבודות השורשים של תלמידי שכבת ז' הוכנס פרק העוסק בקיימות החברתית-משפחתית.
  • כיתות ט': שכבת המנהיגות בביה"ס ערכה יום שיא בחנוכה לו קדמה למידת עמיתים- תלמידים מלמדים תלמידים עם דגש על מעורבות חברתית ונקודות אור בחברה.
  •  כיתות י': השכבה נערכת לטקס חלוקת תעודות זהות. בתוכנית פרק בנושא הקיימות החברתית במדינת ישראל: "אני כאזרח במדינה שלי". השכבה ממשיכה באימוץ תלמידי בי"ס הרצפלד בחולון הקולט תלמידים בעלי שיתוק מוחין, נכויות פיזיות וניוון שרירים. הקשר החל בשנה שעברה והתלמידים חגגו יחד את חג החנוכה. הם הוזמנו לט"ו בשבט וישתתפו בטקס הענקת תעודות זהות לתלמידי כיתות י'.
  • מועצת התלמידים הינה המנהיגות הצעירה והיא עוברת סמינר מנהיגות וסדנאות שוטפות, מלווה אותה יהודית טל. מועצת התלמידים ביקרהבחנוכה בבית החוליםוולפסון והביאה תשורות לחג לילדים חולים.
  • מועצת התלמידים ערכה גיוס מזון בקרב תלמידי בית הספר לנזקקים והעבירה את התרומה למחלקת הילדים בבי"ח בוולפסון.
  • מידי שנה מצוין בביה"ס "שבוע הבריאות והספורט" בו נחשפים התלמידים להרצאות ולפעילות בתחום. השנה יתקיים שבוע הבריאות והספורט בתאריכים 23 עד 28 במרץ 2014.
  • בביה"ס פועל חוג אופניים. בשנה שעברה יצאו התלמידים המשתתפים בחוג למסע בן 3 ימים ששילב אתגרים גופניים וחברתיים והיכרות עם נופי הארץ.
  • העשרה תרבותית: כל תלמידי ביה"ס ללא יוצא מהכלל יוצאים לצפייה בתיאטרון נוער ובתיאטרון רפרטוארי. המטרה לפתוח אפיקי התעניינות, לשחוף את התלמידים לתרבות ולאומנות, להכיר להם מגוון ועושר תרבותי. בנוסף, קיים בביה"ס פרויקט ייחודי "נוער שוחר תיאטרון" בהובלתה של שולה בראליה. קצובת התלמידים מנויים להצגות רפרטואר בתיאטרונים "הבימה" ו"הקאמרי". לפני ההצגה תמיד מתקיים מפגש עם גורם מהתיאטרון כגון במרי, מחזאי, תאורן, תפאורן ולאחר ההצגה מתקיים שיח עם השחקנים.
  • ממשיכים את תוכנית "שיעור אחר" לתמידי אתג"ר. המטרה להכיר להם אופק תעסוקתי מגוון, להפגישם עם בעלי תפקידים ממגוון גדול של עיסוקים שיהוו עבורם מודל לחיקוי ובכך לעורר בהם מוטיבציה ללימודים. התוכנית בשכבת י' עם בנק "דסקיה" ובשכבת י" עם משרד עורכי דין "שביט בראון".
  • מיזם פיסול סביבתי ברוח הקיימות במדור הכללי בהובלת מועצת התלמידים ובליווי אבשלום דוד רכז מקצוע האומנות בביה"ס.
  • פיתוח תוכנית "קשר בין דורי" עם בית להיות, בית ניצולי השואה בחולון. בתכנון: נטיעות משותפות בט"ו בשבט, מפגש "אזרח ותיק עם אזרח צעיר" במסגרת התוכנית לקראת קבלת תעודת זהות.

התחום הלימודי: מדעים ואגרואקולוגיה

  • נבדקת הכנסת הוראת אגרואקולוגיה כמקצוע לבגרות. את התהליך מלווה אורי מורן.
  • נבדקת הכנסת הוראת רוקחות כנושא מלווה בהיקף 1 יח"ל למגמת הכימיה 5 יח"ל עם הדגש מניעתי, קהילתי ונגיעה בהומאופתיה.
  • ממשיכים במרץ בתוכנית "סודקות את תקרת הזכוכית" מתוך מטרה להעצים בנות ולהובילן ללימודי אדקמיה בתחום במדעים והשתלבות בחברה כנשים מובילות בתחומי המדע וההיטק.
  • ממשיכים בתוכנית "ניצני מדע" בשיתוף מכון ויצמן לתלמידי כיתות ט'-י'. התוכנית מיועדת לתלמידים מצטיינים במדעים במטרה להפגישם עם חוקרים מהשורה הראשונה, לאפשר התנסות במעבדות חקר מובילות ובכך לעורר מוטיבציה ללימודי אקדמיה ולהובילם לאנשי מדע ומחקר.
  • המורה מר זאב יוסף מונה כרכז עבודות הגמר ברמת 5 יח"ל. בית הספר נכנס לתהליך המעודד הגשת עבודות חקר במטרה לעלות את מספר המשתתפים ולהרחיב את הנושאים. הנושא מלווה ע"י מפקחת ביה"ס הגברת ענת בן מורה.
  • תלמידי כיתות ז' עוסקים בפיתוח מוצר. התוכנית מתמשכת מספר שנים אלא שבשנה זו הפיתוח יעשה באוריינטציה לנושא הקיימות. שימוש בחומרים ממוחזרים, הקפדה על טיב החומר, גישה חברתית, שימוש בחומרים ממוחזריםהקפדה על טיב החומר, גישה חברתית מקיימת.
  •  בכיתות ח' מתחילים במיזמי מחקר בשיתוף סמינר הקיבוצים. עשרה מפגשים של שעתיים בנושאים סביבתיים שיונחו ע"י סטודנטים מסמינר הקיבוצים. תוכנית עיונית ומעשית בהנחייתה של אפרת הנדלסמן ובליווי ד"ר מירי דרזנר וד"ר ליאורה ביאלר מסמינר הקיבוצים.
  • מתמידים לקיים שיעורי תעבורה והכנסנו גם לימודים פיננסיים מתוך תפיסה להכנת התלמידים לעולם שבחוץ.
  • לימודי תרבות ישראל ו"מורשה": נלמדים בשכבות ז', ח' ו-ט' ולא כמקובל ב-ז' וב-ח'. הם מועשרים ומורחבים בתוכנית "מורשה" בליוויה של אושרית ממן. התפיסה החברתית-ערכית הושרשה בחדר המורים ומהווה כיום חלק מתפיסת העולם הקיימותי.
  • בשכבת ח' נבחנים להאצה במתמטיקה בשותפות עם HIT או אוניברסיטת בר אילן.
  • לימודים באוניברסיטת תל אביב במסגרת "נוער שוחר מדע" לצבירת נקודות לתואר ב.א.
  • תלמידי י"א המצטיינים במדעים נבחנים להשתתף במחנה קיץ במכון וולקני, לכתיבת עבודות חקר במדעים בהיקף של 5 יח"ל.
  •  לימודי של"ח: תלמידי שכבות ח'-ט'-י' מקבלים שיעורי של"ח במסגרתם הם יוצאים לימי שדה ולגיחות בשטח. במהלך כיתה ח' התלמידים שבחרו להיות פש"צים עוברים הכשרה ששיאה הוא קורס המש"צים הנערך בקיץ שבין ח' ל-ט'. הפש"צים והמש"צים מוכשרים להיות מדריכים והם מהווים חלק מהמנהיגות הצעירה של ביה"ס בנוסף למועצ תלמידים.
  • סיורים לימודיים להעשרה: שכבת ז'- ביקור במכון וולקני או בגן הזיאולוגי של אוניברסיטת תל אביב. ביקור בבית התפוצות כהשלמה לעבודת השורשים שמבצעים הכיתות ז'. שכבת ח'- ביקור במפעל "להב" תעשייה אווירית. פעילות עם מועצת החלב. שכבת ט'- ביקור במכון ויצמן. שכבות י' ו-י"א- סיורי סליחות בירושלים לקראת יום כיפור. שכבת י"א- שני סיורים אקולוגיים במסגרת פרויקט "ביו-חקר" אחד בשטחי מקוה ישראל ואחד בחוף פלמחים. בשני הסיורים מושם דגש על המרכיבים של השטח כמו גם על השפעת האדם. שכבת י"ב- לקראת גיוס לצה"ל, סיור "בעקבות לוחמים" ברמת הגולן עמק הבכא ומייצג שריון.
  • סיורי מגמה: פיסיקה- למכון בנחל שורק. כימיה- למכון ויצמן. ערבית- סמינר מודיעין. אומנות- מוזיאון ישראל בירושלים, מוזיאון תל אביב, מוזיאון הלנה רובינשטיין וסיור פיסול חוצות. ספרות- סיור בתל אביב יפו בעקבות שירהן של תרצה אתר, רחל, לאה גולדברג ויונה וולך.

עיצוב: עצם הרעיון