| דף הבית | אודותינו | משאבי אנוש וארגון | בוגרים | מרכז מבקרים | להרשמה | גלעד לזכרם |
| French | English |


אודות
גידולי שדה
חממות
מטעים
רפת
לול
אורווה
גן בוטני
גינות נוי
כרם יין
מכוורת
ביה"ס לנהיגה
משקעים
תמונות משק חקלאי
מיוחד
משקעים

 

ענף הנוי

 

שיקום קבר נטר אוקטובר 2015- תלמידי כיתות י"א בי"ס הישראלי-צרפתי

 

 

 

 

 

 

 

 

תמונות מענף הנוי

 

 

 

 

 

גינות  הנוי - מטרות
 

מטרות העל : ליצור אצל התלמיד התעניינות , סקרנות, ומעורבות בשיעור, תוך פיתוח חושיו.
 
מטרות חלק ראשון:
 
 • להקנות לתלמיד מושגי יסוד .
• לפתח הבנה של הגורמים  המשפיעים על הסביבה.
• לפתח מודעות לגבי יופיו ואיכותה של הסביבה בה אנו חיים.
• לטפח את החשיבה .
• לעורר בתלמיד עניין וסקרנות בתכנון הגן בסביבתו התרבותית.
 
 
מטרות חלק שני:
 
• להקנות לתלמיד ידע והבנה ( בהפעלת הכלי בזיקה לסביבה )
• להבהיר לתלמיד את ( האוניברסליות של הכלי והסביבה )
• להצביע בפני התלמיד על הקשר בין הצומח לאסתטיקה הסביבתית.
• להקנות לתלמיד כלים לזיהוי סוגי הצמחים והעצים והתאמתם לסביבה.
• לפתח בקרב התלמיד יכולת תבחין ושימוש בשפה המקצועית.
• לפתח יכולת להשתמש בכלים החקלאיים .

 

פרויקט ענף הנוי

בכתה יב - נדרש תלמיד לעמוד בבחינה בפני בוחן חיצוני - " הפרוייקט "
להלן דוגמא לפרוייקט:

כתה יב‘ תכנון וביצוע קו השקיה אוטומטי
 
מטלות:
• לפנינו גן בעל שטח של  800 מ"ר.
• יש לקחת מידות של המדשאה, האדניות, והערוגה.
• יש להכין מפת תכנון עם יציאת המים לאדניות, למדשאה, לערוגה האמצעית, לסמן את קוטר הצינורות, חיבורים מיקום הממטרות וקווי טפטוף.
• לפי המפה, לסמן את קו ההשקיה בגן, לחפור תעלות בעומק 30 ס"מ, לפרוס את הצינורות לפי הקוטר הנתון ולחבר בין הצינורות ולפרוס את קווי הטפטוף בתוך הערוגות והאדניות.
• לבדוק לחץ מים ביציאה, (הנקודה השחורה מחוץ למפה מסמלת את הברז)
• לפי לחץ המים ביציאה יש לתכנן את ראש המערכת, ברזים, קוטר הצינורות, סוג הממטרות וסוג המחשב. ( יש לערוך סקר שוק, לבדוק ולהשוות מחירים)
• להשאיר את קצה הצינור המוביל  פתוח, לשטוף את הקו מהחול שהצטבר, לסגור את הצינור ולבדוק אם אין נזילות, אם הממטרות עובדות בלחץ הנתון ואת קווי הטפטוף.
• אם הכול תקין, אין נזילות, הממטרות קופצות בלחץ המתאים, יש לכסות את התעלות, להדק סביב הממטרות שהן כ 3 ס"מ מתחת לפני האדמה.
• יש לסיים את הפרויקט תוך חודש ימים.

 

כיתות י'

מטרות על – כיתות י' :

• להפגיש את התלמיד עם הסביבה, הנוף ועם ביטוים מעולם הגננות והטבע.
• להקנות מודעות – לטיפוח הגן
• לעודד חשיבה ולעורר את הסקרנות.
• להקנות מושגי יסוד בתכנון הגן.
• תפקיד הצמח ושילובו בגן
• לפתח רגישות וכושר התבוננות למגוון הצבעים בצמחים.
• להקנות כלים לתכנון גינה – תוך דגש על הנוף.
• ידע כללי במערכות השקיה וחיסכון במים.
• הכרת הגורמים המשפיעים על בחירת סוג הגן, צמחים ואופי האלמנטים הדוממים

 

תהליך הלימוד/עבודה בגן הנוי – 12 מפגשים לסמסטר.

עבודה מעשית
2 – ש"ש  במפגש
לימוד עיוני
2 – ש"ש  במפגש
 
סמסטר א'
 
מקום
הנושא
מתודה
ש"ש
סיור בגן
הסבר על הצומח בגן
מדוע נבחרו צמחים אלו למקום זה?
 
16 ש"ש
סיור בגן
 
הכרת שמות / משפחות הצמח
 
סיור בגן
 
הרכב הצבעים, גדלים,נפח,
 
סיור בגן
 
צורת עלה, עלווה
 
סיור בגן
 
צמח נשיר, ירוק עד
 
סיור בגן
 
סוג הקרקע
 
סיור בגן
 
השקיה
 
סיור בגן
 
אחזקת הגן
 
מחסן הנוי
 
הכרת כלי עבודה
ידניים / מכנים
8 ש"ש
מחסן הנוי
 
בטיחות בעבודה
4 ש"ש
מחסן הנוי
 
סדר וניקיון
4 ש"ש
שטח פרויקטים
 
מיני פרויקט
שעה בכל יום עבודה
סה"כ 3 - מפגשים
עבודה בגן הנוי
 
בצלים ופקעות
4 ש"ש
* סיור בביה"ס חקלאי באזור – מפגש תלמידי ענף הנוי.

סמסטר ב‘ – עונת החורף
 
מקום
נושא
מתודה
ש"ש
בגן הנוי
גיזום עצים
משור יד
4 ש"ש
 
גיזום שיחים
מזמרה, משור יד
4 ש"ש
 
הורד - שתילה
את חפירה ודישון
4 ש"ש
 
הורד גיזום
המזמרה,
4 ש"ש
 
הדברת עשבים
ריסוס כימי
2 ש"ש
 
הדברת עשבים
הדברה ביולוגית
2 ש"ש
ספריה
פרויקט
חיפוש מאמרים
מקצועיים,
שימוש באינטרנט
8 תלוי בעונת הגשמים
בגן הנוי
 
שתילה
שתילה עונתית
4 ש"ש
הגשת פרויקט
סיום הפרויקט
מסקנות
 

* סיור במשתלה לגידול צמחי נוי.

 

 

שוש אבשלום

רכזת גינות הנוי

 

לתמונות מענף הנוי לחצו כאן


עיצוב: עצם הרעיון